زمان ثبت نام استخدامی اموزش و پرورش سال۱۳۹۶

زمان ثبت نام استخدامي اموزش و پرورش سال1396

به گزارش “سایت خبری کانی نتKaniNet”:

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص زمان ثبت نام و برگزاری چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶

پیرو اطلاعیه منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۲۶، بدین وسیله به اطلاع تمام داوطلبان متقاضی شرکت در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر برای دستگاه های وزارت آموزش و پرورش، بانک سپه، بانک مسکن، سازمان حسابرسی، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک صنعت و معدن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت امور خارجه، سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، بیمه مرکزی ایران، سازمان ملی بهره وری ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق و ۱۱ دستگاه اجرایی استان البرز (اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان – اداره کل حفاظت محیط زیست استان- اداره کل دامپزشکی استان- اداره کل راه و شهرسازی استان- اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان- اداره کل منابع طبیعی استان- اداره کل هواشناسی استان- استانداری استان- سازمان بهزیستی استان و مرکز پزشکی قانونی استان) می رساند که ثبت نام آزمون مذکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  از تاریخ ۱۳۹۶/۳/۲۹ لغایت ۱۳۹۶/۴/۵ انجام می پذیرد. ضمناً به اطلاع می رساند که شرایط ثبت‌نام، شغل و محل مورد تقاضا، ظرفیت‌های استخدامی به تفکیک واحدهای استانی و جنسیت مورد تقاضا، سن و شرایط عمومی و اختصاصی هریک از دستگاه های استخدام‌کننده و سایر اطلاعات مورد نیاز و همچنین تاریخ برگزاری چهارمین آزمون مشترک فراگیر در دفترچه راهنمای ثبت نام که همزمان با ثبت نام در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org   قرار خواهد گرفت، درج خواهد شد.

 

 
سازمان اداری و استخدامی کشور

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص ظرفیت دکتری در سال تحصیلی ۹۶ گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر ظرفیت داشتیم که امسال بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴ هزار و ۵۳۷ نفر ظرفیت داریم. در مجموع و با توجه به تجمیع دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی سال گذشته ۱۶۷ هزار نفر داوطلب دکتری داشتیم که امسال ۲۵۷ هزار نفر افزایش یافته است. دانشگاه آزاد نیز براساس مصوبات حدود ۱۲ هزار نفر ظرفیت دارد که در کل، ظرفیت ها حدود ۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است.
وی افزود: دانشگاه ها برای اعلام زمان مصاحبه فراخوان داده اند و دانشگاه آزاد نیز طی روزهای آتی اعلام خواهد کرد که مراحل مصاحبه و آزمون های علمی که ۵۰ درصد کنکور را تشکیل می دهد، انجام گیرد و ان شاالله پذیرش انجام می شود. برنامه زمانی ما این است که مصاحبه ها و بررسی دانشگاه ها تا پایان تیر ماه زمان می برد و مرداد ماه زمان بررسی نتایج در سازمان سنجش می باشد.
رئیس سازمان سنجش در خصوص آزمون سراسری توضیح داد: آزمون سراسری طی روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر ماه با شرکت ۹۳۰ هزار داوطلب برگزار می شود. امسال تعداد آقایان کمتر از خانم ها می باشد و حدود ۵۹ درصد داوطلبین را متقاضیان زن تشکیل می دهند و ۴۱ درصد آقایان هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز ظرفیت دانشگاه ها نهایی نشده، نمی توان راجع به آن اظهارنظر کرد؛ ولی در مجموع کاهش ظرفیتی نداریم.
خدایی در ادامه بیان داشت: داوطلبانی که خودشان را برای کنکور سراسری آماده می کنند، مطلع باشند که سختی، دشواری و بودجه بندی سوالات مانند سال گذشته است و هیچ تغییر خاصی در حوزه ها و نوع برگزاری آزمون نداریم و خیال داوطلبان از این بابت راحت باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، این قانون پذیرش در دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قانون برنامه ششم توسعه سهمیه ها را وسیع کرده است؛ که این مسئله خصوصا در سهمیه ایثارگران نمود پیدا کرده است.
خدایی با اشاره به افزایش پنج درصدی سهمیه ایثارگران گفت: سال گذشته ۲۵ درصد سهمیه براساس قانون جامع ایثارگران به ایثارگران اختصاص داده می شد؛ که این شامل فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد، کلیه جانبازان، فرزندان آزادگان، همسران و فرزندان شهدا می شد و رزمندگانی که بالای شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل را داشتند، از این ۲۵ درصد استفاده می کنند.
وی گفت: قانون برنامه ششم توسعه این سهمیه را وسیع تر کرده و به سهمیه ایثارگران پنج درصد اضافه کرده و اینکه فرزندان و همسران کسانی که بیش از شش ماه به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشتند نیز، می توانند اگر سهمیه ۲۵ درصدی در رشته محلی پر نشد، از این سهمیه استفاده کنند.
خدایی ادامه داد: در اکثر رشته ها مشکلی با این افزایش سهمیه نداریم، چون طبق آنچه در سال های گذشته دیده ایم این سهمیه ها پر نمی شود؛ ولی قطعا تعدادی از رشته های پرمتقاضی پرمخاطب را مانند رشته های علوم پزشکی و دانشگاه های برتر در رشته های علوم انسانی را متاثر خواهد کرد و ظرفیت آزاد در چنین رشته محل هایی کمتر خواهد بود.
وی در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری گفت: با توجه به اینکه سال گذشته به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان آزمون سراسری اواخر تیر ماه برگزار شد، مجبور شدیم ۲۹ شهریور نتایج را اعلام کنیم. امسال پیش بینی می کنیم نتایج، همان نیمه دوم شهریور و اواسط شهریور ماه اعلام شود.
خدایی درباره آزمون های استخدامی هم توضیح داد: ما به عنوان یک پیمانکار در آزمون های استخدامی هستیم و این آزمون جزو آزمون هایی نیست که سیاستگذار آن سازمان سنجش باشد، اما به لحاظ اعتمادی که مردم و سیستم به سازمان سنجش دارد، از ما خواسته شده تا آن را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه آزمون های استخدامی دارای دو محور می باشد، گفت: نمره و آزمونی که برگزار می شود سیاستگذار آن سازمان سنجش است و اگر کسی به نمره و یا سوالات اعتراضاتی دارد، مسئولیت پاسخگویی آن به عهده سازمان سنجش است، اما بحث ضوابط و قوانین که البته قوانین مصوب است، به دستگاه های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مربوط می شود و لذا سازمان سنجش نمی تواند به اعتراضی در این خصوص پاسخ دهد.
خدایی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه های این سازمان برگزاری آزمون هماهنگ دستگاه های اجرایی وجود دارد؛ که با هماهنگی سازمان امور استخدامی تاریخ نهایی آن اعلام می شود. اما تاریخ اولیه برای برگزاری این آزمون اواخر تیر و یا اوایل مرداد ماه است و ضوابط ثبت نامی با اینکه تدوین شده، هنوز اعلام نشده است و حدود ۱۹ دستگاه اجرایی برگزار کننده این آزمون هستند؛ که ظرفیت آن هنوز مشخص نیست.

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تیرماه:

سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش: درباره زمان اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آبان ماه سال گذشته آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: گزینش و بررسی ۸۰۰۰ پذیرفته شده این آزمون انجام شده است و تا اکنون منتظر دریافت لیست تکمیلی از سوی سازمان سنجش بودیم که این لیست روز گذشته به دست ما رسید و بر این اساس باید بالغ بر ۶۰۰ نفر دیگر مورد گزینش قرار بگیرند.

تلاش می کنیم تا یک ماه دیگر گزینش معرفی شدگان مرحله تکمیل ظرفیت را نیز به اتمام برسانیم و نتایج نهایی را در تیرماه اعلام کنیم.

به احتمال قوی دوره‌های یکساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان از ابتدای مهر ماه شروع شود.

 

قرار است یک آزمون جدید دیگر نیز در خردادماه برگزار شود و ۱۰ هزار نفر دیگر جذب آموزش و پرورش شوند. تلاش می کنیم پذیرفته شدگان هر دو آزمون در مهرماه سرکلاس‌های دانشگاه فرهنگیان بنشینند.

اطلاعیه درخصوص نحوه اعلام نتیجه و اعمال سهمیه ها در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش درسال ۱۳۹۵

پیرو اطلاعیه منتشره مورخ ۱۳۹۶/۱/۲۱ موضوع اعلام نتیجه آزمون استخدامی ۱۳۹۵/۸/۲۱ وزارت آموزش و پرورش، بدین‌وسیله به اطلاع آن گروه از داوطلبانی که در تاریخ فوق برای آن ها کارنامه مشروط صادر شده است، اعلام می دارد، نتایج آزمون مذکور مشخص و کارنامه جدید برای داوطلبان دی نفع صادر شده است.

بدیهی است داوطلبینی که برای آن ها کارنامه “قبولی” صادر گردیده است، لازم است در اسرع وقت جهت انجام سایر مراحل استخدامی به اداره کل آموزش و پرورش استان ذیربط مراجعه نمایند.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درخصوص اعلام اسامی نهایی داوطلبان پذیرفته شده در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور مورخ ۲۱/۸/۱۳۹۵ برای طی سایرمراحل استخدام پیمانی در وزارت آموزش و پرورش

باعنایت به برگزاری آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۵ وزارت آموزش و پرورش (موضوع مجوز شماره ۶۸۴۳۷۰ مورخ ۳۰/۵/۱۳۹۵ سازمان اداری و استخدامی کشور) بدین وسیله نتایج آزمون مزبور اعلام می­گردد، پذیرفته­ شدگان مکلفند به منظور طی سایر مراحل قبل از استخدام (بررسی صلاحیت­های عمومی، گواهی عدم سوءپیشینه، آزمایشات و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و دوره مهارت آموزی) به شرح ذیل اقدام نمایند:

۱-پذیرفته ­شدگان جهت پیگیری امور مربوط به استخدام خود به ادارات کل ­آموزش و پرورش استان (ادارات امور اداری) مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

۲-پذیرفته ­شدگان قبل از مراجعه به هسته­ های گزینش استان ها اقدامات ذیل را بعمل آورند:

درصورت عدم تحویل فرم اطلاعات فردی و مدارک درخواست شده در مرحله مصاحبه تخصصی، ضرورت دارد پس از چاپ فرم اطلاعات فردی از سایت دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش  به نشانی:www.gozinesh.medu.ir نسبت به تکمیل دقیق فرم و الصاق یک قطعه عکس به آن اقدام و به همراه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی(حداکثر به مدت ۴۸ ساعت از تاریخ انتشار اسامی) به وسیله پست پیشتاز به آدرس هسته­های­گزینش استان محل خدمت خود ارسال و یا به صورت حضوری تحویل نمایند. لازم می­باشد در تکمیل فرم اطلاعات فردی دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و نارسایی در تکمیل فرم به عهده فرد خواهد بود.

عدم تکمیل فرم مربوطه و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش استان محل خدمت به منزله انصراف از استخدام تلقی می­گردد.

۳-معاینات پزشکی و تشکیل پرونده استخدامی افراد واجد شرایط معرفی شده به اداره کل آموزش استان محل خدمت همزمان با بررسی صلاحیت­های عمومی صورت می­پذیرد، براین اساس داوطلب واجد شرایط پس از انتشار اسامی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ضمن حضور در ادارات امور اداری ادارات کل استان ها نسبت به اخذ معرفی نامه جهت گواهی عدم سوءپیشینه و… به منظور تشکیل پرونده استخدامی با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند.

توضیح: چنانچه به هر دلیلی صلاحیت عمومی فرد پذیرفته شده مورد تائید قرار نگیرد انجام معاینات پزشکی و سوءپیشینه هیچگونه حقی برای فرد پذیرفته شده ایجاد نخواهد کرد.

۴-درصورت تائید صلاحیت­های عمومی، انجام آزمایشات، معاینات پزشکی و…. پذیرفته­شدگان مکلفند به منظور شرکت در دوره مهارت­آموزی به ادارات کل استان ها مراجعه نمایند.

ضمنا داوطلبانی که درخصوص نتایج نهایی آزمون سوالاتی دارند می توانند از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام نموده و از مراجعه حضوری خودداری فرمایند.

احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال۱۳۹۶ در خرداد ماه/ صدور مجوز جذب ۱۵ هزار نیرو:
رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات از احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خرداد ماه امسال خبر داد.
اسفندیار‌ چهاربند‌ رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های انجام شده تا امروز مجوز جذب ۱۵ هزار نیرو را اخذ کردیم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای تعهد دبیری در دوره ۴ ساله و ۱۰ هزار نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی برای سایر دوره‌های تحصیلی در نظر گرفته شده است و با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده احتمال برگزاری آزمون برای این ۱۰ هزار نفر در خرداد ماه سال جاری میسر شود که این کار مستلزم همکاری سازمان سنجش و سازمان اداری – استخدامی است.

چهاربند تصریح کرد: برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی دبیر نیز آزمون سراسری برگزار شده و باید منتظر دفترچه شماره ۲ باشند تا جذب نیرو در این گروه انجام شود.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات یادآور شد: مشکل نیروی انسانی یکی از مسائل مهمی است که آموزش و پرورش با آن مواجه بوده و تا ۱۰ سال آینده بیش از ۶۰۰ هزار بازنشسته خواهیم داشت که اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب نیروی انسانی رعایت نشود با تهدید جدی مواجه هستیم.

تلاش برای تعیین و تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب کلیات وضعیت استخدام حق‌التدریسی‌ها از بررسی جزئیات به منظور عملیاتی شدن طرح خبر داد.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ؛ در خصوص توجه به وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس و تعیین و تکلیف شرایط آن‌ها اظهار داشت: تلاش داریم تا تمهیداتی برای وضعیت استخدامی این گروه از معلمان بیاندیشیم.
وی ادامه داد: بر این اساس کلیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس تصویب شده و جزئیاتی باقی مانده که باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات کار کارشناسی روی آن انجام شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: از جمله مواردی که باید روی آن بررسی شود تأمین اعتبار لازم برای وضعیت استخدام معلمان و مغایرت نداشتن با اصل ۷۵ قانون اساسی است.
عباسی با بیان اینکه سعی داریم تا تابستان تعیین تکلیف معلمان و حق‌التدریس انجام شود گفت: با کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرای این کار جلساتی باید داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در ساماندهی وضعیت نقش بسزایی دارد یادآور شد: در صورتی که وضعیت معلمان هرچه زودتر مشخص شود می‌توان در شرایطی بهتر معلمان را برای سال تحصیلی آینده به کار گرفت و اگر نیاز به دوره‌های آموزشی داشته باشند فرصتی برای برگزاری این دوره‌ها ویژه معلمان در نظر گرفته شود.

“دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز دستگاههای اجرایی کشور آبانماه سال ۱۳۹۵

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشوردر باره تاریخ ثبت ‌نام و شرکت درآزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش سال ۱۳۹۵ و همچنین اعلام اصلاحاتی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام رشته‌ شغل‌محلهای دانشگاههای علوم پزشکی در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور:

بدین‌وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال ۹۵ می‌رساند ثبت‌‌نام این آزمون برای جذب نیروی پیمانی از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۷/۱۸ لغایت روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۲۴ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org  آغاز خواهد شد. لذا از متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در آزمون مذکور دعوت بعمل می‌آید بمنظور کسب اطلاعات و جزییات مربوط به رشته‌ها و شغل محلهای استخدام به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور که از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۷/۱۸ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی قرار داده خواهد شد، مراجعه نمایند. لازم به توضیح است که تاریخ ثبت‌نام به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

همچنین داوطلبانی که قبلاً در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت‌نام نموده‌اند، با عنایت به شرایط و ضوابط و رشته‌ها و شغل محلهای مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش در صورت علاقمندی می‌توانند با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و یا تغییر آزمون خود از ثبت‌نام قبلی به ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام نمایند. با توجه به اینکه آزمونهای مذکور همزمان برگزار خواهد شد لذا امکان ثبت‌نام داوطلبان همزمان برای هر دو آزمون میسر نبوده و داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از آزمونهای مذکور خواهند بود.

ضمناً با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصلاحات ذیل در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرح ذیل صورت گرفته است. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، با توجه به توضیحات ذیل در صورت تمایل، نسبت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

۱-رشته تحصیلی تغذیه (کد ۳۰۳۰۰) با مقطع تحصیلی لیسانس و کدشرایط احراز ۲۴۳ به شغل محل ۱۲۰۳۵ (خوشه شغلی کارشناس تغذیه) اضافه می‌گردد.

۲-مقطع تحصیلی فوق لیسانس به رشته‌های تحصیلی پرستاری مراقبتهای ویژه (کد ۳۲۳۰۵)، داخلی و جراحی (کد ۳۲۴۱۴)، کودکان (کد ۳۲۴۱۵) و سلامت جامعه و روان (کد ۳۲۴۱۶) به کد شغل محل ۱۳۱۹۰ با کد شرایط احراز ۱۶۰ اضافه می‌گردد.

۳-رشته تحصیلی حسابداری (کد ۳۰۴۰۸) با مقطع لیسانس به شغل محل ۱۲۳۸۳ (خوشه شغلی امور مالی) با کد شرایط احراز ۲۳ اضافه می‌گردد.

در پایان مجدداً یادآوری می‌شود که ثبت‌نام در آزمونهای استخدامی دستگاههای اجرایی کشور و دانشگاههای علوم پزشکی تا پایان روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۱۷ خواهد بود و قابل تمدید نمی‌باشد.

تاریخ برگزاری آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۱ خواهد بود.

 وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه سال جاری خبرداد.
فانی در خصوص تاریخ دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش تصریح کرد: آزمون استخدامی امسال توسط سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود و با سازمان امور اداری و استخدامی صحبت کرده‌ایم تا با آزمونی که قرار بود قبلاً برگزار شود، یکی شود و به محض نهایی شدن رسانه ای خواهد شد.

سید حسن حسینی مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش اخذ مجوز آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این مجوز طی ۲روز گذشته با پیگیری‌های آموزش و پرورش اخذ شده و سایر مراحل اداری را باید برای آن انجام دهیم.وی ادامه داد: ‌با توجه به این مجوز افراد می‌توانند در پست‌های آموزشی پذیرفته شوند که شامل دوره‌های مختلف تحصیلی و هنرستان‌ها است.

حسینی اظهار کرد:‌ پس از اخذ مجوز باید سهمیه استان ها و شغل های مورد نیاز به تفکیک هر منطقه مشخص شود که این فرآیند در مراحل ابتدایی قابل  اجرا است.

مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ هنوز تاریخ دقیقی برای آزمون استخدامی مشخص نشده چرا که پس از اخذ آگهی استخدام حداقل یک ماه فاصله تا برگزاری آزمون استخدامی نیاز است و درج آگهی استخدام باید زمانی انجام شود که تمامی سهمیه‌ها برای پست‌های مختلف تعیین شده باشد.

حسینی گفت: این تعداد نیرو برای آموزش و پرورش نیاز بوده و با وجود هرگونه تغییری امیدواریم این فرآیند به قوت خود باقی باشد چرا که برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش این افراد نیاز است و آموزش و پرورش در حال پیگیری است تا شرایط آزمون استخدامی هرچه سریع تر فراهم شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش زمان و ضوابط برگزاری آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش را تشریح کرد.
سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «تعداد دقیق ردیف استخدامی سال جاری، چگونگی و زمان آزمون آموزش و پرورش چطور است؟»، اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار ردیف استخدامی برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دیگر دریافت کردیم.
وی افزود: در تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری مجوز این ۱۰ هزار ردیف استخدامی را از سازمان امور اداری و استخدامی دولت دریافت کردیم.
حسینی با بیان اینکه باید آگهی استخدام در این خصوص تنظیم و صادر شود، خاطرنشان کرد: پس از تهیه و تنظیم، این آگهی باید به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی برسد و سپس باید با سازمان سنجش آموزش کشور به توافق برسیم.
وی اضافه کرد: قاعدتاً خود سازمان امور اداری و استخدامی باید با آنها توافق کند، از طرفی آگهی استخدام را آموزش و پرورش بر اساس ضوابط، مشخصات، تعداد، جنسیت و جاهایی را که می‌خواهد نیرو تخصیص دهد در پرتالی که برای این موضوع تهیه می‌شود، وارد می‌کند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پذیرش نیرو در آموزش و پرورش بوم از بوم خواهد بود، تصریح کرد: برای اینکه کمتر دچار جابه‌جایی و معضلات این چنینی شویم، به صورت بوم از بوم نیروها را جذب می‌کنیم.
وی افزود: نیروهای مازاد آموزش و پرورش اکثراً در کلان شهرها مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستند زیرا استخدام در گذشته به این شکل نبوده است و در شهرهای توسعه یافته مازاد نیرو و در مناطق کمتر توسعه یافته با کمبود نیرو مواجه هستیم.
حسینی با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته حتی یک مورد هم نداریم که حق فردی ضایع شده باشد، گفت: ادعا نمی‌کنم در آزمون استخدامی سال گذشته اشکالی وجود نداشت اما این ادعا را می‌کنم که خلاف قانون پیش نرفتیم.
وی افزود: تمام موارد قانونی را در آگهی استخدام سال گذشته آوردیم و اشکالاتی که در آن زمان بود را یادداشت کردیم تا در آزمون استخدامی سال جاری، این مشکلات را رفع کنیم.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در اواخر مردادماه مجوز استخدام را دریافت کردیم لذا مدت زمان کافی برای برگزاری این آزمون تا پایان تابستان فراهم نیست ضمن اینکه باید این موضوع هر چه زودتر انجام شود زیرا پذیرفته شدگان باید یکسال دوره آموزشی را سپری کنند تا مهر سال آینده وارد مدارس شوند.
حسینی در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پاییز امسال برگزار می‌شود؟»، گفت: تلاش بر این است که پاییز امسال آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پرداخت معوقات فرهنگیان در شهریورماه خبر داد.
علی‌اصغر فانی در حاشیه شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران دستگاه‌های اجرایی، در جمع خبرنگاران درباره مجوز استخدام در آموزش و پرورش گفت: متقاضی ۱۰ هزار نفر نیروی دارای مدرک لیسانس به بالا هستیم که در دانشگاه فرهنگیان در یک دوره یکساله مهارت‌های معلمی را طی کنند، در عین حال به ۱۰ هزار نیروی دارای مدرک دیپلم برای جذب در این دانشگاه هستیم.
وی ادامه داد: در صورت ارائه مجوز برای جذب این نیروها، امیدواریم شهریور ماه بتوانیم آزمون استخدامی برگزار کنیم.
فانی در پاسخ به این سوال که ممکن است این آزمون در قالب آزمون دستگاه‌های اجرایی برگزار شود، گفت: ترجیح می‌دهیم، آزمون مستقل انجام دهیم، ممکن است این آزمون زودتر از شهریور ماه برگزار شود.
وی با بیان اینکه سه عامل رشته، جنسیت و محل زندگی در این آزمون موثر است، افزود: حداکثر سن ۳۰ سال از شروط این آزمون است.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال درباره پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار داشت: طی ارسال چند نامه به سازمان مدیریت از آن سازمان درخواست تخصیص اعتبار برای پرداخت معوقات فرهنگیان را داشتیم تا بتوانیم از شرمندگی همکاران در بیاییم.
وی درباره زمان پرداخت معوقات فرهنگیان ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای این مهم اواخر شهریور ماه وعده گرفتم، اما چون تصمیم نهایی با بنده نیست، قول قطعی برای پرداخت این معوقات را نمی‌دهم. ۱۵۰ میلیارد تومان معوقات سال ۹۳ و ۱۵۰۰ میلیارد تومان معوقات سال ۹۴ است.
فانی در پایان از پرداخت معوقات حق التدریس‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه نیازمند ده هزار معلم با مدرک کارشناسی و بالاتر است و آزمون استخدامی برای جذب این نیروها شهریور امسال برگزار می‌شود.
علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حداقل مدرک لازم برای متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی کارشناسی است و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی باید حداکثر ۳۰ سال و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری باید حداکثر ۳۵ سال سن داشته باشند.
وی گفت: رشته های مورد درخواست آموزش و پرورش در این آزمون متفاوت است و متقاضیان در این آزمون براساس جنسیت و نیاز منطقه و بوم در هر استان پذیرفته خواهند شد.
وزیر تاکید کرد: ترجیح می دهیم که آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مستقل وجدا از آزمون های هماهنگ استخدامی سازمان سنجش برگزار شود که در این زمینه با سازمان مدیریت هماهنگی های لازم انجام شده است.
فانی گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون استخدامی در یک دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان دوره های مهارتی معلمی را خواهند گذراند.
وزیر آموزش و پرورش به حل مشکل انتخاب رشته دانش آموزان در برخی استان ها اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که دیروز داشتیم دو تن از معاونان آموزش و پرورش موظف به حل مشکل انتخاب رشته دانش آموزان شده اند.
فانی افزود: شکایات دانش آموزان و خانواده ها از طریق ادارات کل استان ها جمع آوری شده است و ادارات کل آموزش و پرورش موظف به رسیدگی به شکایات و تجدیدنظر در انتخاب رشته دانش آموزان شده اند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان برای انتخاب رشته تجربی و ریاضی همچنان با محدودیت روبرو هستند و از طرفی امکانات آموزش و پرورش اجازه انتخاب این دو رشته را مازاد بر نیاز نمی دهد ولی ظرفیت برخی رشته ها در برخی استان ها افزایش خواهد یافت.
وزیر آموزش و پرورش به پرداخت معوقات فرهنگیان اشاره کرد و افزود: برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان چند نامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی نوشته ایم و درخواست تخصیص اعتبار کرده ایم.
وی گفت: در صورت تخصیص اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی کل مبلغ پاداش پایان خدمت سال ۹۴ فرهنگیان تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد.
وی یادآور شد: حقوق معوقه معلمان حق التدریس نیز تا پایان شهریور پرداخت می شود.

در راستای تجمیع و بهینه سازی فرآیند استخدام دستگاههای اجرایی کشور، به حول و قوه الهی، آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور تحت عنوان آزمون استخدامی شهریور ماه ۱۳۹۵ در تاریخ ۱۹/۶/۱۳۹۵ برگزار میشود. در ادامه، توضیحات مربوطه در دو بخش ارائه خواهد شد. بخش نخست شامل توضیحات و شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی و بخش دوم نیز شامل شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی بوده و شغل محلهای معرفی شده توسط هر دستگاه آورده شده است.

بخش اول- توضیحات عمومی:

شرایط عمومی استخدام:

– داشتن تابعیت ایران
– تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (ویژه آقایان)
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
– داوطلبان نبایــد از جمله افــرادی باشند که به موجب آراء مراجع قضــائی و ذیصالح، از خدمات دولتی منع شده باشند.
– داشتن سالمت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند.
– داوطلبان استخدام نباید در زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
– گواهی (پایان طرح) و یا (معافیت) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های (اجباری)
– گواهی(اشتغال به طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که طرح خود را به استناد بخشنامه شماره ۱۰۰/۸۴۵ مورخ ۹۳/۷/۱۶ تمدید نموده اند.
– گواهی مبنی بر موافقت با (انصراف از طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های (اختیاری)
که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت متبوع(غیر از محل جغرافیایی خدمت)میگذرانند.
تذکر: مالک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان
برگزاری آزمون (۹۵/۶/۱۹)و محاسبه سن آنها اولین روز ثبت نام(۹۵/۴/۲۸)می باشد.

موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد

الف)جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد به باال و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
ب) افراد خانواده معظم شهدا(شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال.
ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشت هاند، به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

مراحل ثبت نام:

۱ -تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.
۲ -فایل عکس اسکن شده.
داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسـال از طریـق برنامه
ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰ باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد.
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱ :اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…)قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تبصره ۲ :عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳ :درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.
با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان مختلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پرداخت وجه ثبت نام:

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۸ لغایت روز یکشنبه مورخ ۹۵/۵/۳ انجام خواهد پذیرفت.
متقاضیان واجد شرایط میبایست به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۲۹۰/۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی و با کارتهای بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
– لازم به توضیح است مدت زمان تعیین شده تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده
و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود
نگهداری نمایند.
– به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

صرفاً داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که در زمان ثبت نام دارای مدارک ذیل باشند

– دارا بودن مدرک لازم در مقطع و رشته تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل ذکر شده در دفترچه راهنما.
– کارت ملی.
– شناسنامه عکسدار.
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
– مدارک دال بر ایثارگری (ویژه داوطلبان ایثارگر) .
– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)
– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از موارد مشخص در بندهای ده گانه ذکر شده در بند یک امتیازات و
سهمیههای قانونی).
– گواهی (پایان طرح) و یا )معافیت) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های (اجباری)
– گواهی(اشتغال به طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که طرح خود را به استناد بخشنامه شماره ۱۰۰/۸۵۴ مورخ ۹۳/۷/۱۳ تمدید نموده اند.
– گواهی مبنی بر موافقت با (انصراف از طرح) برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های (اختیاری) که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت متبوع (غیر از محل جغرافیایی خدمت) میگذرانند.

تذکر مهم: با توجه به اینکه مدارک متقاضیان، پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی توسط دستگاه
استخدام کننده بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان(به ویژه مدارک ایثارگری، بومی، گواهی اشتغال به کار بدون شماره شناسه و معلولین عادی) مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبتنامی باشد، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد، و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی درصورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرایند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام:

۱ -در ردیفهای۱ ،۲ و۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید. (ازبکار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).
۲ -در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست درمحل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳ تماس حاصل نمایند.
۳-در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد میباشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
۴ -درردیف۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
۵ -در ردیف ۷ :داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
۶ -در ردیف ۸ :داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
۷ -در ردیف ۹ و ۱۰ :داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۳ مندرج درصفحات ۶۱-۴۸
مشخص و در این محل درج نماید.
۸ -در ردیف ۱۱ :داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
۹-در ردیف ۱۲:داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند. (ملاک محاسبه تاریخ پایان خدمت یا معافیت دائم زمان برگزاری آزمون۹۵/۶/۱۹ میباشد).
۱۰ -درردیف ۱۳ :داوطلبان چپ دست می بایست این مربع را علامتگذاری نمایند.
۱۱-در ردیف ۱۴ :داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامت گذاری نماید.
۱۲-در ردیف ۱۵:داوطلبان شاغل قراردادی دستگاه ها می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند. (میزان سابقه خدمت به حداکثر سن داوطلب اضافه خواهد شد و در صورتی که داوطلب دارای شماره شناسه قراردادی از سامانه کارمند ایران باشد از امتیاز نمره شاغلین قراردادی نیز استفاده خواهد کرد.)
۱۳ -درردیف ۱۶ :داوطلب معلول می بایست نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید و فرم دریافتی از بهزیستی را حداکثر تا تاریخ ۹۵/۵/۱۰ به نشانی این سازمان (تهران صندوق پستی : ۱۳۶۵ -۱۵۸۷۵ )ارسال نمایند.
۱۴ -درردیف ۱-۱۶ :داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی میباشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.
۱۵-در ردیف ۱۷ :داوطلب می بایست آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید.(براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
۱۶-در ردیف ۱۸:داوطلب می بایست عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
۱۷-در ردیف ۱۹ :داوطلب می بایست گرایش رشته تحصیلی خود را براساس ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب و در این قسمت درج نماید.
۸-در ردیف ۲۰ :داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
۱۹ -در ردیف ۲۱ :داوطلب می بایست تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید. (ملاک محاسبه تاریخ فارغ التحصیلی زمان برگزاری آزمون ۹۵/۶/۱۹ میباشد).
۲۰ -در ردیف ۲۲ :داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
۲۱-در ردیف ۲۳ :داوطلب میبایست وضعیت فعلی طرح قانون مشمولین خدمت پزشکان و پیراپزشکان خود را مشخص و علامتگذاری نماید.
۲۲ -در ردیف ۲۴ :داوطلب می بایست کد و عنوان خوشه شغلی خود را با توجه به جدول شماره ۱ مندرج درصفحات ۲۴-۱۲ مشخص و دراین محل درج نماید.
۲۳ -در ردیف ۲۵ :داوطلب می بایست کد شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است در این قسمت درج نماید.(براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
تذکر مهم: داوطلبان میبایست در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، خوشه شغلی، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجه نمایند )الزم به توضیح است منظور از کد شرایط احراز تطابق رشته و مقطع تحصیلی با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۵ تا ۴۷ میباشد.
۲۴ -در ردیف ۲۶ :داوطلب می بایست بومی بودن یا غیر بومی بودن خود را مشخص نماید. در صورت بومی بودن نوع بومی بودن خود را بر اساس مندرجات صفحه ۷ دفترچه علامتگذاری نماید.
۲۵ -در ردیف ۲۷ :داوطلب می تواند با توجه به خوشه انتخابی در صورت امکان از میان شغل محل های اعلام شده به ترتیب اولویت تا سه شغل محل دیگر را انتخاب و در محل مربوط درج نماید.
۲۶ -در ردیف های ۲۸ و ۲۹ :داوطلب می بایست کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۳ مندرج در صفحات ۶۱-۴۸ مشخص و در این محل درج نماید. همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
۲۷-در ردیف های ۳۰ و ۳۱ :داوطلب باید آدرس کامل محل سکونت و کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
۲۸ -در ردیف های ۳۲ و ۳۳ :داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر و شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
۲۹-در ردیف ۳۴ :داوطلب متقاضی میتواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

– کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۹۵/۶/۱۶ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ ۹۵/۶/۱۹ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و مالک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون برروی کارت شرکت درآزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطالعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد.

مواد آزمون عبارتند از:

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.
کلیه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (۱ )طراحی خواهد شد. ضمنا یک سوم نمره منفی به ازای هر سوال غلط در نظر گرفته خواهد شد.

الف- مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:

۱ -فنّاوری اطالعات (مهارتهای هفتگانه ICDL )
۲ -ریاضی و آمار مقدماتی
۳ -زبان و ادبیات فارسی
۴ -معارف اسالمی
۵ -زبان انگلیسی عمومی
۶ -اطالعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷ -هوش و توانمندیهای عمومی

ب- مواد آزمون تخصصی:

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از خوشه های شغلی در جدول شماره ۱ مشخص شده است.
-کلیه دروس عمومی و تخصصی باضریب یک محاسبه و اعمال خواهندشد
– اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
تذکر مهم: سؤال های حیطه های تخصصی آزمون براساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوشه های شغلی یا مشاغل، بر اساس مواد آزمون مندرج در جدول شماره ۱ تهیه خواهد شد.
داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و گرایش
رشته تحصیلی آن ها با مقطع و عنوان رشته و گرایش تحصیلی ذکر شده در جدول شرایط احراز مشاغل (جدول شماره ۲ )
مطابقت داشته باشد.

امتیازات و سهمیه های قانونی:

نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (۱/۲ )و بومی شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (۱/۴ )نمره مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون در مرحله معرفی برای مصاحبه محاسبه میگردد.
تذکر ۱ :با توجه به اینکه برخی از دستگاه ها به صورت ملی بوده و بجز تهران در سایر استان ها و شهرستان ها فاقد واحد
استانی می باشند و تصمیمات آن ها در زمینه وظایف و فعالیت های مربوط به کل کشور می باشد، لذا جذب نیروی انسانی
بومی برای این دستگاه ها مطرح نبوده و داوطلبان چنین دستگاههایی از هیچ گونه امتیاز بومی برخوردار نخواهند شد.
تذکر ۲ :استخدام برای شغل محل های ادارات کل استان ها که محل خدمت آن ها در مرکز استان قرار دارد، برای تمامی
داوطلبان همان استان و شهرستان های آن استان بومی استان محسوب گردیده و کلیه داوطلبان بومی اعم از بومی
استان و شهرستان صرفاً از امتیاز یک و دو دهم  (۱/۲)برخوردار خواهند شد.

آدرس کانال تلگرام ما :

https://telegram.me/kaninet_ir

درباره نویسنده

انتهای پیام/ انتشار خبر از كاني نت

۲ Comments

  • mariiya wrote on ۲۱ تیر, ۱۳۹۶, ۱۲:۵۰

    سلام
    من رشتم مهندسی کشاورزی گرایش آب هست 
    میتونم در آزمون سال بعد شرکت کنم؟؟

  • كاني نت wrote on ۲۱ تیر, ۱۳۹۶, ۱۵:۵۰

    زمان ثبت نام تمام شد

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2018 كاني نت|KaniNet. محفوظ است.