تاثیر اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی, علاقه دانشجویان دختر به فیلم های سینمایی

تاثیر اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی, علاقه دانشجویان دختر به فیلم های سینمایی

به گزارش -“سایت خبری کانی نت kaninet”- :نتایج یک تحقیق دانشگاهی نشان می دهد حدود ۶۸ درصد دانشجویان بر تاثیر اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی تاکید داشته و ۴۷ درصد آنان تاثیر ۱۰۰ درصد آن را بر تامین سلامت جسمانی و روانی می دانند.

از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجویان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «بررسی میزان اوقات فراغت دانشجویان دختر دانشگاه تهران با تاکید بر تربیت بدنی» نوشته افسر جعفری حجین عضو هیان علمی دانشگاه تهران، دکتر فاطمه شب خیز استادیار دانشگاه تهران و مرضیه مشهوری کارشناس دانشگاه تهران است.

این مقاله در فصلنامه حرکت شماره ۲۷ دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران منتشر شده است.

هدف این پژوهش بررسی میزان اوقات فراغت دانشجویان دختر دانشگاه تهران با تاکید بر تربیت بدنی و ورزش است. ۳۰۰ دانشجوی دختر شرکت کننده در کلاس های عملی واحد ۱ تربیت بدنی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران انتخاب شدند.

ابزار اندازه گیری پرسشنامه تهیه شده بر اساس سوابق پژوهشی و تکمیل از سوی دانشجویان بوده است.

نتایج نشان داد که حدود ۸۰ درصد دانشجویان در ساعات عصر و شب اوقات فراغت خود را می گذرانند و حدود ۲۷ درصد آنها از امکانات تفریحی و فراغتی دانشگاه راضی نیستند و ۴۷ درصد اصلا از فعالیت های فوق برنامه دانشگاه استفاده نمی کنند.

بیشترین فعالیت دانشجویان در زمان اوقات فراغت مطالعه با ۲۷ درصد و پیاده روی با ۶۰ درصد بیشترین فراوانی را در بین دانشجویان دارند.

در صورتی که فراوانی ورزش بدنسازی در بین دانشجویان متاهل ۱۷ درصد و افراد مجرد ۱۰ درصد و شنا در بین دانشجویان متاهل صفر درصد و در بین افراد مجرد ۷ درصد است.

حدود ۴۴ درصد دانشجویان بین ۳ تا ۴ ساعت اوقات فراغت دارند و ۴۲ درصد از چگونگی گذران اوقات فراغت خود راضی اند.

حدود ۶۸ درصد دانشجویان بر تاثیر اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی تاکید داشتند و ۴۷ درصد آنان تاثیر ۱۰۰ درصدی را برای تامین سلامت جسمانی و روانی عنوان کرده اند.

بیشترین فعالیت دانشجویان در زمان اوقات فراغت مطالعه ۲۷ درصد است و فقط ۸ درصد آنها به فعالیت های ورزشی می پردازند.

در این تحقیق دلیل اصلی شرکت در فعالیت های ورزشی در زمان اوقات فراغت دانشجویان تناسب اندام با ۴۳ درصد عنوان شده است.

حدود ۴۰ درصد دانشجویان منزل را برای فعالیت های ورزشی انتخاب کرده اند و کمترین محل برای اجرای فعالیت های ورزشی کوه با ۲ درصد است.

حدود ۴۷ درصد دانشجویان در تابستان به مطالعه می پردازند و فقط ۱۱ درصد آنها به فعالیت های ورزشی می پردازند. در واقع زمان برگزاری ترم تحصیلی فرصت دانشجویان برای شرکت در فعالیت های ورزشی بسیار کم است و دانشجویان دختر بیشتر مایل به مطالعه اند.

۴۹ درصد دانشجویان مجرد شب ها به فعالیت های ورزشی می پردازند و ۴۵ درصد از دانشجویان متاهل اوقات فراغت خود را در شب می گذرانند.

۶۱ درصد دانشجویان مجرد از امکانات دانشگاه راضی نیستند و ۳۳ درصد دانشجویان متاهل اظهار رضایت کمی داشته اند.

۳۵ درصد دانشجویان مجرد تاثیر اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی را ۱۰۰ درصد عنوان کرده اند و ۶۸ درصد دانشجویان متاهل اعتقاد به تاثیر مساوی اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی دارند.

۳۸ درصد دانشجویان مجرد و ۴۹ درصد دانشجویان متاهل اصلا از فوق برنامه های دانشگاه استفاده نمی کنند.

بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت گروهی از دانشجویان نشان می دهد ۹۰ درصد دانشجویان از تلویزیون و رادیو استفاده می کنند و روزنامه خواندن اولویت آخر دانشجویان است.

از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجویان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه آزاد اردستان» نوشته فرزانه واصفیان استادیار علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد اردستان، محمد باقری مربی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد واحد اردستان، شیوا آزادی پور مربی گروه عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اردستان، فریبا واصفیان کارشناس مشاوره و آموزگار دوره ابتدایی خمینی شهر است.

این مقاله در فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان منتشر شده است.

هدف کلی پژوهش بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه آزاد اردستان بوده است. پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه، میزان رضایتمندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج نشان داد تنها فرضیه های دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه های تلویزیون، رادیو و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی – پیمایشی است و جامعه آماری آن تعداد ۲ هزار و ۲۹ نفر دانشجویان سال تحصیلی ۸۹ – ۹۰ دانشگاه آزاد واحد اردستان بوده است.

دانشحویان به سئوالات پرسشنامه ها پاسخ داده اند که نتایج آن نشان می دهد.

پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی تفاوت نظرات دانشجویان دختر و پسر در میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها (تلویزیون، سینما، سی دی، رادیو، کامپیوتر و ماهواره)، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه (مجلات، روزنامه ها و کتب)، میزان رضایت مندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد تنها فرضیه دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه ها (تلویزیون و رادیو) و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد.

همچنین سایر بررسی ها نشان داد در زمان اوقات فراغت پسران بیشتر از دختران از تلویزیون و دختران بیش از پسران از رادیو استفاده می کنند.

دختران و پسران گروه معماری بیش از سایر گروه ها در زمان اوقات فراغت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد مشارکت می کنند.

سایر نتایج حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان در فعالیت های ورزشی مشارکت می کنند و تنها در ورزش های فوتبال و بدنسازی ۲۰ درصد به صورت حرفه ای عمل می کنند و بیش از ۵۰ درصد دانشجویان تنها به منظور گذران وقت و تفریح ورزش می کنند.

دختران بیشتر ورزش والیبال و پسران فوتبال را ترجیح می دهند.

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان از رسانه ها استفاده می کنند و این درصد در دانشجویان خوابگاهی، مقطع ارشد و و گروه سنی ۲۶ سال به بالا بیش از سایرین است.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر فیلم های سینمایی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر اخبار و رویدادها است.

دختران گروه کشاورزی و پسران گروه فنی و مهندسی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته بیش از سایرین به تماشای فیلم در سینما می پردازند.

دختران و  پسران گروه کشاورزی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته و پسران گروه معماری  با میانگین بیش از ۱۰ ساعت در هفته بیش از سایرین از سی دی استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در استفاده از سی دی موسیقی های داخلی است. همچنین بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر استفاده از برنامه های موسیقی رادیویی است

دختران و پسران گروه معماری بیش از ۱۰ ساعت در هفته با کامپیوتر کار می کنند و بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در جستجوهای اینترنتی – علمی در سایت های داخلی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان پس کمتر از ۱۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند و مابقی بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر دیدن فیلم های سینمایی و دانشجویان پسر علاوه بر فیلم های سینمایی، برنامه های علمی – آموزشی است.

دانشجویان دختر گروه معماری دو تا سه روز در هفته و یک ساعت در روز و پسران معماری یک روز در هفته و یک تا دو ساعت در روز بیش از سایر دانشجویان در زمان اوقات فراغت در فعالیت های هنری شرکت می کنند و بیشترین فعالیت هنری دانشجویان دختر و پسر گروه معماری و کشاورزی طراحی و نقاشی است.

بیش از نیمی از دانشجویان تمایلی به مطالعه مجلات ندارند و تنها دانشجویان دختر گروه مهندسی بیش از ۲ ساعت در هفته و پسر کشاورزی کمتر از یک ساعت در هفته بیش از سایرین به مطالعه مجلات می پردازند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر مجلات علمی – آموزشی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مجلات ورزشی است.

بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دختر و ۴۰ درصد دانشجویان پسر کمتر از یک ساعت در هفته به مطالعه روزنامه می پردازند . بیشترین اولویت دانشجویان دختر مطالعه روزنامه های اجتماعی و خانوادگی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مطالعه روزنامه های اقتصادی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر یک تا سه ساعت در هفته و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان پسر بیش از ۹ ساعت در هفته به مطالعه کتاب می پردازند. بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر مطالعه کتب درسی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و پسر از چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود ناراضی هستند و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان پسر گروه معماری به منظور کسب درآمد ساعاتی از اوقات فراغت خود را صرف فعالیت های شغلی می کنند.

نتایج یک تحقیق دانشگاهی درباره اوقات فراغت دانش آموزان ممتاز کنکور و دانش آموزان پذیرفته نشده نشان می دهد اولویت ممتازین کنکوری تماشای تلویزیون و پذیرفته نشدگان مطالعه غیردرسی است.

از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجویان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «مقایسه گذران اوقات فراغت ممتازین کنکور و راه نیافتگان به دانشگاه با تاکید بر فعالیت جسمانی» نوشته اکبر آفرینش خاکی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی (تهران جنوب)، محمدرضا اسمعیلی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکز)، فرشته روان بخش کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکز) است.

این مقاله در مجله مدیریت ورزشی منتشر شده است.

هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان و نحوه گذران اوقات فراغت ممتازین کنکور و راه نیافتگان به دانشگاه در استان یزد و نقش ورزش در گذران این اوقات است. ۱۳۲ نفر از دانش آموزان دختر و پسر با رتبه زیر ۱۰۰۰ و ۱۲۱ نفر از دانش آموزان دختر و پسر راه نیافته به دانشگاه پرسشنامه محقق ساخته را تکمیل کردند.

نتایج نشان داد دانش آموزان ممتاز کنکور در شبانه روز ۲ تا ۳ ساعت و دانش آموزان پذیرفته نشده بیشتر از ۳ ساعت اوقات فراغت دارند.

دانش آموزان ممتاز کنکور ساعات اوقات فراغت خود را به تماشای تلویزیون، ورزش، همصحبتی با دوستان و اقوام می پردازند، اما در گروه دانش آموزان پذیرفته نشده این فعالیتها به ترتیب مطالعه غیردرسی، تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی بود.

جالب توجه است فعالیت جسمانی در اوقات فراغت ممتازین کنکور رتبه دوم و برای دانش آموزان پذیرفته نشده در رتبه چهارم قرار دارد. بنابراین میان نحوه گذران اوقات فراغت ممتازین کنکور و راه نیافتگان به دانشگاه و همچنین جایگاه فعالیت جسمانی در گذران اوقات فراغت آنها تفاوت معناداری وجود دارد.

جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان دختر و پسر مدارس استان یزد که در کنکور ۱۳۸۸ رتبه زیر هزار را کسب کرده اند و دانش آموزانی که در هیچکدام از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی پذیرفته نشده اند، است.

براساس اطلاعات داده شده از سازمان آموزش و پرورش استان یزد دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده در کنکور ۱۳۸۸ تعداد ۱۵۸۷۶ نفر بوده است که از این میان ۱۸۱ نفر رتبه زیر هزار را کسب کرده اند و ۵۰۰۴ نفر از دانش آموزان دختر و پسر به دانشگاه راه نیافته بودند.

از مجموع شرکت کنندگان ۲۷.۵ درصد پسر و ۷۲.۵ درصد دختر هستند. در میان دانش آموزان پذیرفته شده با رتبه بالا ۵۳.۷ درصد شرکت کنندگان دختر و ۴۶.۳ درصد پسر هستند در حالی که ۸.۳ درصد دانش آموزان پذیرفته نشده را پسران و ۸۱.۷ درصد آنها را دختران تشکیل می دهند.

این تحقیق نشان می دهد ۷۸ درصد دانش آموزان پذیرفته شده با رتبه بالا و حدود ۷۱ درصد دانش آموزان پذیرفته نشده، اوقات فراغت خود را در منزل سپری می کنند. پارک از جمله مکانهای دیگری است که هر دو گروه شرکت کننده بعد از منزل برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب می کنند.

حدود نیمی از دانش آموزان پذیرفته شده با رتبه بالا و حدود ۴۱ درصد دانش آموزان پذیرفته نشده در منزل ورزش می کنند. باشگاه ورزشی و اماکن عمومی از جمه مهمترین مکانهای دیگر بعد از منزل برای ورزش کردن هر دو گروه است.

براساس یافته های این تحقیق مشاهده می شود در گروه دانش آموزان پذیرفته شده با رتبه بالا مهمترین فعالیت پرکننده ساعات اوقات فراغت به ترتیب تماشای تلویزیون، ورزش کردن، همصحبتی با دوستان و اقوام و مطالعه غیردرسی بوده است.

در گروه دانش آموزان پذیرفته نشده این فعالیتها به ترتیب مطالعه غیردرسی، تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی و ورزش کردن بوده است. در گروه پذیرفته نشده با رتبه بالا ورزش کردن در رتبه دوم درحالیکه در گروه پذیرفته نشده در رتبه چهارم قرار دارد.

بررسی ها نشان داد که تماشای برنامه های تلویزیون جزء اولویت اول یا دوم هر دو گروه دانش آموزان بوده است. هرچند تماشای تلویزیون از جمله فعالیت های غیرفعال در زمان اوقات فراغت به حساب می آید، نتایج این تحقیق نشان می دهد که دانش آموزان در زمان فراغت خود ترجیح می دهند تلویزیون تماشا کنند.

نتایج تحقیق حاکی از آن است که گوش دادن به موسیقی جزء سه اولویت اول دانش آموزان پذیرفته نشده است.

بررسی ها نشان داد که هم صحبتی با دوستان و اقوام در اولویت سوم دانش آموزان پذیرفته شده با رتبه بالا قرار دارد.

فعالیت جسمانی یکی از فعالیتهای زمان اوقات فراغت است که نتایج نشان داد میزان پرداختن به فعالیتهای جسمانی در زمان اوقات فراغت دانش آموزان رتبه بالا و دانش آموزان پذیرفته نشده تفاوت معناداری دارد و دانش آموزان پذیرفته شده در کنکور با رتبه بالا بیشتر از دانش آموزان پذیرفته نشده به ورزش می پرداختند.

هرچند با توجه به شرایط ویژه کنکور هر دو گروه دانش آموزان روزانه کمتر از ۱ ساعت به فعالیت جسمانی می پرداختند، اما ورزش و فعالیت جسمانی در رتبه دوم فعالیت های فراغتی دانش آموزان پذیرفته شده با رتبه بالا و رتبه چهارم فعالیت های فراغتی دانش آموزان پذیرفته نشده قرار دارد.

نتایج یک تحقیق دانشگاهی درباره اوقات فراغت ۳ گروه دانشجویی نشان می دهد که علوم پزشکی ها در مقایسه با دانشجویان دولتی غیرپزشکی و دانشگاه آزادی بیشتر ورزش می کنند.

از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجویان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «مقایسه نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان علوم پزشکی کشور با دانشجویان دانشگاه های غیرپزشکی و آزاد» نوشته دکتر علی زارعی عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فریدون تندنویس عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی است.

این مقاله در نشریه علوم حرکتی و ورزشی منتشر شده است.

این تحقیق از نوع پژوهش های توصیفی بوده و به صورت میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل ۲۰ هزار و ۵۸۹ دانشجو اعم از دانشگاه های علوم پزشکی، آزاد و دولتی غیر پزشکی است.

۱۰ هزار و ۴۸۶ نفر دانشجوی دانشگاه های کشور تحت پوشش وزارت علوم، ۶ هزار نفر دانشجوی دانشگاه آزاد و ۴ هزار و ۱۰۳ نفر دانشجوی دانشگاه های علوم پزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت بودند.

نتایج و یافته های تحقیق میانگین اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه های آزاد کشور ۲۷۵ دقیقه و دانشجویان پزشکی ۲۴۶ دقیقه در شبانه روز بوده است. ۳۴ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ دقیقه اوقات فراغت داشته اند.

میانگین اوقات فراغت تعطیلات تابستانی دانشجویان دانشگاه آزاد ۳۵۶ دقیقه و دانشجویان پزشکی ۵۴۵ دقیقه در شبانه روز بوده است. در حالی که ۳۹ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی در فصل تابستان ۷۲۰ دقیقه و ۲۴ درصد بین ۳۰۰ تا ۳۶۰ دقیقه در شبانه روز اوقات فراغت داشته اند.

بیشترین درصد دانشجویان پزشکی و دولتی غیرپزشکی محل گذران اوقات فراغت خود را خوابگاه اعلام کردند. حال آنکه ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد مورد مطالعه اعلام کرده اند که اوقات فراغت خود را در منزل می گذرانند.

تماشای تلویزیون با کسب ۱۸ درصد از کل امتیازات در بین ۲۰ نوع فعالیت زمان فراغت، بین دانشجویان دانشگاه آزاد رتبه اول را بدست آورد. ضمن آنکه ۱۶.۳ درصد دانشجویان دولتی غیرپزشکی، تماشای تلویزیون را انتخاب اول قید کردند و ۱۹.۵ درصد دانشجویان پزشکی استراحت را اولین فعالیت فراغتی خود معرفی کردند.

دانشجویان دانشگاه های آزاد و پزشکی، استفاده از رایانه را مهمترین فعالیت فراغتی مورد علاقه خود اعلام کردند حال آنکه ۱۵ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی ورزش کردن را به عنوان اولویت اول خود برگزیدند.

۱۴.۴ درصد دانشجویان آزاد مطالعه غیر درسی، ۱۵.۱ درصد دانشجویان پزشکی قدم زدن و گردش کردن، ۱۷.۸ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی تماشای تلویزیون را مهمترین فعالیت فراغتی در تابستان اعلام کردند. تماشای تلویزیون در بین دانشجویان پزشکی و آزاد در رتبه دوم در تابستان قرار داشت.

میانگین اوقات فراغت دانشجویان پزشکی در محیط دانشگاه ۷۷ دقیقه و دانشجویان دانشگاه آزاد ۶۴ دقیقه در شبانه روز بوده است.

میانگین زمان ورزش کردن دانشجویان دانشگاه آزاد ۱۸۸ دقیقه و دانشجویان پزشکی ۱۹۹ دقیقه در هفته بوده است. در حالی که ۲۵.۶ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی اعلام کردند که کمتر از ۷۰ دقیقه در هفته ورزش می کنند و ۲۰.۵ درصد این دانشجویان نیز بین ۷۰ تا ۱۴۰ دقیقه در هفته ورزش می کنند.

۴۵.۸ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در منزل و ۲۳.۸ درصد نیز در باشگاه به ورزش می پردازند و ۲۸.۸ درصد دانشجویان پزشکی و ۲۴.۲ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی در خوابگاه ورزش می کنند.

۲۹.۸ درصد دانشجویان دختر دانشگاه آزاد، ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی و ۳۱ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی به طور مشترک پیاده روی را مهمترین ورزش خود می دانستند.

والیبال در بین دانشجویان پسر دانشگاه آزاد حائز رتبه اول شد، حال آنکه دانشجویان پزشکی فوتبال را مهمترین رشته ورزشی جاری خود می دانستند و دانشجویان پسر دولتی غیر پزشکی نیز پیاده روی را مهمترین ورزش خود می دانستند.

ورزش شنا در بین سه گروه دانشجویی دختر، رتبه اول را در بین ورزش های مورد علاقه کسب کرد. فوتبال، شنا و بدنسازی سه رشته ورزشی مورد علاقه هر سه گروه دانشجویی پسران بود.

هر سه گروه دانشجویان، مشغله تحصیلی را مهمترین عامل بازدارنده ورزش کردن اعلام کردند.

در این تحقیق مشخص شد که ۲۸ درصد دانشجویان علوم پزشکی، ۳۰.۴ درصد دانشجویان دولتی غیرپزشکی و ۲۹ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد عصرها اوقات فراغت دارند.

۵۴ درصد دانشجویان علوم پزشکی، ۴۱.۶ درصد دانشجویان دولتی غیر پزشکی و ۵.۸ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در خوابگاه فعالیت فراغتی خود را سپری می کنند.

میانگین مدت زمانی که دانشجویان علوم پزشکی در هفته ورزش می کردند برابر ۳.۳۲ ساعت، دانشجویان دانشگاه آزاد ۳ ساعت و دانشجویان دولتی غیر پزشکی ۲.۲۰ ساعت است.

یافته های این تحقیق تاکید بر این دارد که فعالیت های ورزشی یکی از مهمترین فعالیت های فراغتی دانشجویان است.

درباره نویسنده

انتهای پیام/ انتشار پيام از دلير بابائي

۲ Comments

  • ارتین wrote on ۵ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۸:۲۲

    ممنون ازتون

  • elhammm wrote on ۸ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۶:۲۰

    salam in maghale ke ro sayte shoma ast ghabol nadaram

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2017 كاني نت|KaniNet. محفوظ است.